Cookies hjälper oss att leverera våra tjänster. Genom att använda våra tjänster accepterar du vår användning av Cookies. Lär dig mer

Framgångsrik intern kommunikation inom offentlig verksamhet

Engagemang, arbetsglädje och bemötande

Välfungerande intern kommunikation är en förutsättning för att skapa en effektiv och högpresterande verksamhet. Det är dessutom avgörande för att motivera, behålla och attrahera kompetenta medarbetare. Organisationer som har en välmående intern kommunikation når dessutom i högre grad sina uppsatta mål. 

På denna kurs får du lära dig hur du bättre når fram genom att arbeta strategiskt med den interna kommunikationen och påvisa hur den bidrar till verksamhetsnytta. Hur kan du arbeta för att skapa en kommunikativ organisationskultur där alla tar ansvar, och vilka kanaler fungerar bäst i din verksamhet? Ta chansen att utvecklas i din roll som coachande kommunikatör och skapa bättre förutsättningar för ett kommunikativt ledarskap i organisationen. Du förses med konkreta metoder och verktyg som du enkelt kan ta hem till din verksamhet.

Kursen är skräddarsydd för offentlig sektor och de specifika utmaningar som kommer med att vara en del av en större och mångfacetterad verksamhet.

5 anledningar att gå kursen:



  • Skapa större effekt genom strategisk och målstyrd intern kommunikation



  • Kommunikatören som coach – lyckas i din rådgivande roll



  • Nå fram med budskapet genom att välja rätt kommunikationskanal 



  • Ta del av kreativa verktyg för att reflektera över ditt eget och andras bemötande



  • Lär dig vilka budskap som behövs för att skapa engagemang och förståelse



 

  • Datum: 2019-12-04 - 2019-12-05
  • Typ: Kurs
  • Pris: 9 800 kr exkl. moms
  • Plats: Stockholm

  • Datum: 2020-06-02 - 2020-06-03
  • Typ: Kurs
  • Pris: 9 800 kr exkl. moms
  • Plats: Stockholm

  • Målgrupp: Kursen riktar sig till dig som arbetar med kommunikation i offentlig verksamhet, oavsett om du är ledare, kommunikatör eller jobbar med HR

Utbildningsledare

Display anna almberg klippt

Anna Almberg

Anna Almberg är senior rådgivare och en av Sveriges mest uppskattade pedagoger inom intern kommunikation. Hon har en magisterexamen i Medie- och kommunikationsvetenskap och är därefter vidareutbildad inom Praktisk Processledning, Projektledning, Klart Ledarskap och Medieträning. Hennes vision är att skapa ett arbetsliv där framgång börjar inifrån och där människor har det bra. Under kursen varvar hon egen reflektion, inspirerande föreläsningar med konkreta kreativa verktyg.

 

 

Boka

 

Frågor?

Bild sa

Namn: Sandra Andersson

Tel: 08 698 06 01

Ladda ner program