Sociala medier och digitala strategier i offentlig verksamhet

För dig som arbetar med information i en offentlig verksamhet är sociala medier och digital kommunikation inte någonting nytt. De flesta offentliga verksamheter har varit närvarande i sociala medier under en längre tid, men – ger arbetet verkligen det genomslag som faktiskt är möjligt? Med en utarbetad digital strategi för dina specifika verksamhetsmål kan du finna relevanta kanaler som är värdefulla för just din målgrupp, få ännu bättre spridning och öka engagemanget hos dina följare. Sociala medier är även ett område under snabb utveckling, och det är viktigt att du som kommunikatör håller dig uppdaterad på det senaste.

 

På denna kurs får du lära dig hur du kan arbeta med innehållsmarknadsföring på bästa sätt, hur du tar fram en lyckad kanalstrategi för din verksamhet och hur du kan mäta dina insatser och se resultat. Hur ska du hantera negativa åsikter och diskussioner på dina sidor, och vilka nya trender väntar bakom nästa hörn? Du får även en grundlig genomgång av de viktiga juridiska regelverk som styr offentliga verksamheters närvaro på nätet. På varje programpunkt lyfts färska exempel på både lyckade och mindre lyckade insatser på sociala medier, både från offentliga verksamheter och privata.

 

Du får lära dig:


  • Så skapar du en framgångsrik sociala mediestrategi för din specifika verksamhet

  • Juridiken kring sociala medier som du måste ha koll på

  • Vilka krav har medborgarna på kommunikation idag och hur kan du möta dessa?

  • Därför behöver du en tydlig kanalstrategi för din innehållsmarknadsföring

  • Hur skapar du ökat engagemang i sociala medier, och vad är det som gör att vissa får så många följare?

  • Så hanterar du negativa åsikter och diskussioner på bästa sätt och bibehåller en positiv stämning i dina kanaler

  • Konkreta verktyg för rätt utvärdering och uppföljning

  • Plats: Centralt i Stockholm
  • Målgrupp: Kursen riktar sig till dig som arbetar med kommunikation i offentlig verksamhet.
  • Pris:

Kursledare

Display brit stakston webb

Brit Stakston

Brit är författare, föreläsare och mediestrateg som driver den egna byrån Stakston PR. Hon har vid två tillfällen nominerats till veckans mediamakthavare i Almedalen och har även blivit utsedd till en av Sveriges mäktigaste IT-kvinnor. Veckans Affärer har utsett henne till en av de viktigaste opinionsbildarna och hon har även varit nominerad till Stora journalistpriset tillsammans med Martin Schibbye och Nils Resare för Blank Spot Project. Med 20 års kommunikationserfarenhet är hon flitigt anlitad talare, inspiratör, workshopledare och moderator med goda referenser. Efter sju års föreläsande om digitalisering med minst 100 framträdanden per år är erfarenheten djup om vilka frågor som finns runt utmaningar och möjligheter som det förändrade medielandskapet medför.

Display cecilia torelm tornberg webb

Cecilia Torelm Tornberg

Cecilia är advokat och partner på Advokatfirman MarLaw, Sveriges enda advokatbyrå som uteslutande arbetar med marknadsrätt och dess anslutande rättsområden. MarLaw har inte enbart vunnit priset som årets advokatbyrå i sin klass utan har även prisats som Sveriges mest moderna advokatbyrå. Cecilia är specialiserad på marknads- och immaterialrätt, avtalsrätt samt säljfrämjande åtgärder i Sverige och Norden. Hon är en flitigt anlitad föreläsare och är även verksam som processombud vid domstol, samt biträder vid förhandlingar med myndigheter och privata organ.

 

 

 

Intresseanmälan

 

Frågor?

Tel: +46 (0)8 698 06 01

Ladda ner program