Cookies hjälper oss att leverera våra tjänster. Genom att använda våra tjänster accepterar du vår användning av Cookies. Lär dig mer

Sociala medier & digitala strategier i offentlig verksamhet

Nya trender – Ökad spridning – Juridisk uppdatering (GDPR)

För dig som arbetar med information i en offentlig verksamhet är sociala medier och digital kommunikation inte någonting nytt. De flesta offentliga verksamheter har varit närvarande i sociala medier under en längre tid, men ger arbetet verkligen det genomslag som faktiskt är möjligt? Med en utarbetad digital strategi för dina specifika verksamhetsmål kan du finna relevanta kanaler som är värdefulla för just din målgrupp, få ännu bättre spridning och öka engagemanget hos dina följare. Sociala medier är även ett område under snabb utveckling, och det är viktigt att du som kommunikatör håller dig uppdaterad på det senaste.

Sverige får även en ny reglering för personuppgiftshantering i maj 2018. På denna uppdaterade kurs om sociala medier lägger vi extra fokus på vad den nya dataskyddsförordningen innebär för dig som kommunikatör. På vilka grunder får du behandla personuppgifter, och hur ska du förbereda din organisation i praktiken? Du får även en grundlig genomgång av andra viktiga juridiska regelverk som styr offentliga verksamheters närvaro på nätet, med färska exempel på aktuella rättsfall att dra lärdom från.

5 anledningar att anmäla sig till kursen:



  • Du får en grundlig genomgång av vad den nya dataskyddsförordningen innebär för dig som kommunikatör – och hur du ska förbereda din verksamhet



  • Knep för att skapa bättre spridning och ökat engagemang i dina kanaler



  • Lär dig skapa en framgångsrik sociala media strategi som passar just din specifika verksamhet



  • Dra lärdom av aktuella rättfall och vanliga juridiska fallgropar



  • Konkreta verktyg för rätt uppföljning och utvärdering


  • Målgrupp: Kursen riktar sig till dig som arbetar med kommunikation i offentlig verksamhet
  • Pris:

Kursledare

Display brit stakston webb

Brit Stakston

Brit är författare, föreläsare och mediestrateg som driver den egna byrån Stakston PR. Hon har vid två tillfällen nominerats till veckans mediamakthavare i Almedalen och har även blivit utsedd till en av Sveriges mäktigaste IT-kvinnor. Veckans Affärer har utsett henne till en av de viktigaste opinionsbildarna och hon har även varit nominerad till Stora journalistpriset tillsammans med Martin Schibbye och Nils Resare för Blank Spot Project. Med 20 års kommunikationserfarenhet är hon flitigt anlitad talare, inspiratör, workshopledare och moderator med goda referenser. Efter sju års föreläsande om digitalisering med minst 100 framträdanden per år är erfarenheten djup om vilka frågor som finns runt utmaningar och möjligheter som det förändrade medielandskapet medför.

Display cecilia torelm tornberg webb

Cecilia Torelm Tornberg

Cecilia är advokat och partner på Advokatfirman MarLaw, Sveriges enda advokatbyrå som uteslutande arbetar med marknadsrätt och dess anslutande rättsområden. MarLaw har inte enbart vunnit priset som årets advokatbyrå i sin klass utan har även prisats som Sveriges mest moderna advokatbyrå. Cecilia är specialiserad på marknads- och immaterialrätt, avtalsrätt samt säljfrämjande åtgärder i Sverige och Norden. Hon är en flitigt anlitad föreläsare och är även verksam som processombud vid domstol, samt biträder vid förhandlingar med myndigheter och privata organ.

 

 

 

Intresseanmälan

 

Frågor?

Tel: +46 (0)8 698 06 01

Ladda ner program