Cookies hjälper oss att leverera våra tjänster. Genom att använda våra tjänster accepterar du vår användning av Cookies. Lär dig mer

Reception och kundtjänst i offentlig verksamhet

Styrande regelverk för dig som är ansiktet utåt

Detta är kursen för dig som arbetar i reception och kundtjänst och är organisationens ansikte utåt. I din nyckelroll mot medborgarna finns det många regelverk att ha koll på och det kan uppstå en rad komplicerade situationer i din serviceroll när du ofta måste fatta rätt beslut i ofta stressiga situationer.

På kursen får du en grundlig genomgång av styrande regelverk, handfasta tips och checklistor för ditt dagliga arbete. Du får även koll på informationssäkerhet och korrekt hantering enligt den nya dataskyddslagstiftningen.

Passa på att under ledning av vår erfarna kursledare ta del av konkreta tips och kunskap som gör dig mer säker i din roll.

 

Kursen passar dig som vill:


  • Få koll på nya förvaltningslagen och serviceskyldighet

  • Bli säkrare för en korrekt rådgivning

  • Veta vilka ärenden som kräver tystnadsplikt

  • Diskutera utlämningsärenden i gränslandet, när kan du själv lämna ut information?

  • Lär mer om informationssäkerhet, dataskydd och GDPR för reception och kundtjänst

 

Sagt om kursen från tidigare deltagare:


  • Bra exempel och förklaring på lagar och regler som var anpassade till det vi jobbade med så att vi enklare förstod.

  • Dagen gick jättefort och man fick aldrig tråkigt!

  • Kursen var verkligen inriktad mot oss som jobbar i reception och kundtjänst

 

Gå båda kundtjänstkurserna och få rabatt!

Ange kod RECEPTION1 vid bokning till Reception och kundtjänst inom offentlig verksamhet och kod RECEPTION2 vid bokning till Säkerhet och kommunikation för reception och kundtjänst i offentlig verksamhet så får du 1000 kr rabatt på vardera kurs. Rabatten gäller enbart dessa två kurser och kan inte kombineras med andra erbjudanden. Du måste boka dig på båda kurserna vid samma tillfälle för att få rabatt.

  • Datum: 2020-03-19 - 2020-03-19
  • Typ: Kurs
  • Pris: 6 900 kr exkl. moms
  • Plats: Stockholm

  • Datum: 2020-11-16 - 2020-11-16
  • Typ: Kurs
  • Pris: 6 900 kr exkl. moms
  • Plats: Stockholm

  • Målgrupp: Alla som ansvarar för eller arbetar i reception och kundtjänst i en offentlig verksamhet.

Kursledare

Display therese vassila

Therese Vassila

Therese Vassila är arkivarie med lång erfarenhet av ärende- och dokumenthantering från flera myndigheter – däribland Länsstyrelsen, Örebro universitet och Transportstyrelsen. Hon har i roller som chef och projektledare under många år arbetat med frågor kring hur regelverk kopplade till informationshantering på bästa sätt kan omsättas i praktiken, samt kring hur IT-system bör anpassas för att uppfylla befintliga lagkrav. I dagsläget arbetar hon som konsult och stöttar olika organisationer i ärende- och dokumenthanteringsfrågor.

 

 

Boka

 

Frågor?

Bild ue

Namn: Ulrika Edholm

Tel: 0761421435

Ladda ner program