Förtroendegivande och effektiv kommunikation i händelse av kris
Praktisk krishantering
Det är inte en fråga om ifall din verksamhet kommer att drabbas av en kris – utan när. Mediedrev, förtroendekriser och allvarliga händelser ställer höga krav på att kommunikationen sker på rätt sätt. Vad är en förtroendekris och hur undviker du den, och vilka är krishanteringens grunder och framgångsfaktorer?
Så skapar du trygghet och tillit hos medarbetarna
Trygghetsskapande kommunikation är lika viktig inom organisationen som utåt. Medarbetarna är organisationens främsta ambassadörer och det är viktigt att skapa en sund organisationskultur och en tydligt kommunicerad värdegrund. Hur kan skadorna minimeras när en kris uppstått på arbetsplatsen, och hur hanterar du organisatoriska förändringar och förändringsreaktioner på bästa sätt?
5 anledningar att gå på kursen:
-
Så gör du när drevet går – praktisk krishantering
-
De sociala mediernas fulla potential i en kris
-
Bristande information – hur kommunicerar du det som du inte vet?
-
Hur ska krisplanen se ut och vad ska den innehålla?
-
Skapa goda förutsättningar för en lyckad intern krishantering
- Datum: 2018-06-14 - 2018-06-15
- Typ: Kurs
- Pris: 9 800 kr exkl. moms
- Plats: Stockholm
- Målgrupp: Kommunikatörer och ledare inom offentlig verksamhet
Kursledare

Anna Almberg
Anna Almberg är senior rådgivare och en av Sveriges mest uppskattade pedagoger inom intern kommunikation. Hon har en magisterexamen i Medie- och kommunikationsvetenskap och är därefter vidareutbildad inom praktisk processledning, projektledning, klart ledarskap och medieträning. Hennes vision är att skapa ett arbetsliv där framgång börjar inifrån och där människor har det bra. Anna är en mycket uppskattad föreläsare hos SIPU som fick 4,92 i snitt av 5 vid senaste kurstillfället.

Jeanette Fors-Andrée
Jeanette Fors-Andrée är krishanterare, medietränare och medierådgivare och driver den egna byrån Jeanette Fors-Andrée AB. Hon har arbetat med förtroendekriser i 13 år och har en gedigen praktisk erfarenhet av komplexa kriser och mediala granskningar, bland annat från en unik roll inom Svenskt Näringsliv där hon dagligen lotsade företag och ledningsgrupper genom förtroendekriser och förhindrade och dämpade mediedrev. Hon är en av Sveriges främsta experter på kriskommunikation och har skrivit tre böcker på området, bland annat ”När drevet går” och ”Praktisk kriskommunikation”.
Boka
Ladda ner program