Våra avbokningsregler

Boknings- och avbokningsregler

SIPU är medlem i SAUF (Sveriges Auktoriserade UtbildningsFöretag) och följer branschens standardregler vid bokning, överlåtelse och avbokning av öppen kurs.

  • Deltagare är anmäld så snart SIPU accepterat bokningen och skickat bekräftelse på att deltagaren antagits på kursen
  • Eventuell avbokning ska alltid ske skriftligt till SIPU
  • Vid avbokning 4 - 3 veckor före kursstart ska beställaren ersätta SIPU med 50 % av kursavgiften
  • Vid avbokning 2 - 0 veckor före kursstart ska beställaren ersätta SIPU med 100 % av kursavgiften
  • Vid förhinder kan platsen överlåtas till kollega från samma organisation. Detta skall skriftligt meddelas SIPU via e-post
  • SIPU har rätt att ställa in en kurs varvid alla eventuellt inbetalda avgifter återbetalas. Ersättningar därutöver utbetalas ej
  • SIPU fakturerar kursavgiften före kursstart, betalningsfristen är 30 dagar
  • SIPU reserverar sig för eventuella ändringar i programmet.

 

Kvalitetssäkrade kursledare

På SIPU är vi måna om att endast använda de absolut bästa och kompetenta experterna som kursledare. Vi väljer noggrant ut våra kursledare och lägger mycket tid på att hitta rätt person för varje unik kurs. Vi tar alltid referenser. Som kursledare hos SIPU ska man ha praktisk erfarenhet av det man föreläser om. Kursledaren behöver också ha en pedagogisk förmåga och ha erfarenhet från att föreläsa eller undervisa. Vi utvärderar noggrant våra kursledares pedagogiska förmåga. Som kursledare måste man i snitt ha betyget 4.0 eller mer på en 5-gradig skala.


Utvärdering

SIPU utvärderar alla kurser. Det vanligaste sättet är att du som kursdeltagare efter kursen får ett utvärderingsformulär där du besvarar ett antal frågor om hur du upplevt kursen och hur pass väl den har motsvarat dina förväntningar. Detta är vårt sätt att bedöma vad som har gått bra eller vad som eventuellt behöver förbättras för kursen ifråga. Det är också ett sätt för våra kursledare att få feedback och se vad eventuellt kan göras bättre till nästa gång.


Nöjd-kund-åtagande

Skulle du mot förmodan inte vara nöjd med kursen kontaktar vår projektledare personligen dig i efterhand för att få en bild av varför kursen inte motsvarat dina förväntningar och bedöma hur vi kan gottgöra dig för detta.